Avui molts alumnes del cicle superior han marxat a Altafulla
de colònies, així que hem hagut de dur a terme la sessió amb els cinc alumnes
que no han marxat a la sortida. Juntament amb això, les proves de les
competències bàsiques les van realitzar la setmana passada, de manera que avui ja
no realitzarem redaccions. Però, per tal de continuar treballant la llengua catalana,
hem decidit fer conversa, d’aquesta manera treballarem l’expressió verbal. I
quina millor manera de fer-ho que sortir a un raconet del pati!
Hem començat parlant del dia d'ahir, el dia de la mare. Tots han reconegut quin dia va ser i què representa, el que no han sabut dir si al seu país d'origen, El Marroc, també hi ha aquesta celebració i si es realitza el mateix dia. Cal remarcar que quatre dels cinc nens/es que hem tingut avui, són marroquins.
De mica en mica, han anat sorgint temes, de manera que hem continuat parlant sobre coses típiques del país, i s'ha donat molta importància al "Ramadà". Tot seguit hem parlat sobre records que tenim de quan érem petits, experiències viscudes que tenim marcades, etc. Un dels temes que ha donat força conversa ha sigut el del menjar, hem començat parlant sobre el menjar preferit i han sortit diferents menjars com per exemple: el xai, el pollastre, els macarrons, els pastissos, entre d'altres, i hem parlat sobre qui el cuina a casa, de quines maneres el cuinen, si ajuden els seus pares a preparar el dinar, etc.
Tot seguit, ha sorgit el tema de les competències bàsiques, ja que el dijous i el divendres passat van realitzar les proves de català, castellà, matemàtiques i anglès. Creiem que els hi ha sigut molt útil la preparació de la redacció i dels textos en llengua catalana en les sessions anteriors, ja que ens han explicat que els va anar molt bé. A la prova van haver d'escriure sobre un robot o un invent del futur, i cadascun d'ells/es ens ha explicat allò que va redactar. Ens sentim orgulloses perquè les sessions que vam preparar ha servit perquè els infants escriguin amb punts diferenciats, respectant el límit de paraules, vigilant les faltes d'ortografia, però principalment l'ús dels castellanismes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada