Aquesta ha sigut l'última sessió realitzada a l'escola. Per començar, hem començat presentar-nos, com a rutina, per saber els nostres noms i els idiomes que utilitzen quotidianament en el seu àmbit més proper.
Hem iniciat la sessió fent dos grups de dos persones, mesclant els infants de les dues classes. Cada grup tenia una imatge quasi igual, però amb set diferències que havien de descobrir, descrivint entre ells la imatge i fent-se preguntes en relació al dibuix que tenien (seguint la mecànica de qui és qui, però amb una imatge).
El dibuix que se'ls ha presentat és la següent:
La segona activitat que s'ha plantejat ha sigut realitzar mots encreuats en què els infants tenien que resoldre'l en parelles. Un grup tenia que trobar els mots encreuats en vertical i l'altre en horitzontal. La dificultat es trobava en què les definicions o pistes per trobar les paraules eren metàfores relacionades amb el conte "El petit príncep".
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
En un cas, en què la descripció era: "és quan s'està molt trist que ens agrada de veure-la", els nens i nenes han dit que la solució era "P-A-R-E-S". La paraula correcta en aquest cas era estel, però hem donat la paraula pares per vàlida, ja que era més propera al context sentimental dels infants. Si els infants tenien dificultats per trobar el mot, els deixaven pel final, per resoldre'ls entre tots.
Per donar cloenda a la sessió, un cop tots els mots encreuats s'havien resolt, els infants s'han intercanviat els fulls, i el grup que tenien els mots verticals, ha hagut de fer una història amb els mots horitzontals de l'altre grup, i viceversa.
Clàudia Vilanova
Marina Rofes
Estudiants de quart curs de la URV
Referències emprades: http://www.crucigramaexpres.cat/online/Petit_Princep.html



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada