Quan vam entrar a l'aula la mestra ens va proporcionar dos contes de Sant Jordi per treballar, un era més tradicional, amb molt de text, suport visual i sons en cada seqüència. Mentre que l'altre, tenia molt de suport visual i poc text.
Com sempre vam dividir la classe en dos grups i ens vam dirigir a l'aula del material de l'escola.
Cadascuna vam llegir un dels contes, utilitzant els diferents codis que ens proporcionaven. Amb el conte tradicional vam tenir com a avantatges el suport dels sons, que captava l'atenció sostinguda i l'escolta activa. Tanmateix, amb l'altre conte el suport visual era molt enriquidor i vam treballar el vocabulari sense utilitzar el codi lingüístic d'aquest àlbum.
Després, vam cantar la cançó de Sant Jordi, que havien treballat prèviament a l'aula i la coneixien molt bé.
A banda, els hi vam preguntar que farien per Sant Jordi amb les seves famílies amb la finalitat d'analitzar la coneixença de la cultura catalana.
Vam mostrar molt d'entusiasme a l'hora de cantar, la història de Sant Jordi pot resultar molt divertida dependent de l'enfocament i de la transmissió que es doni d'aquesta.
Marta Gimenez i Glòria Ripoll.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada