CINQUENA SESSIÓ (2° primària):
LA SETMANA CULTURAL DEDICADA A LA MÚSICA
L'activitat
d'avui és diferent de totes les altres.
Avui se celebren
les jornades culturals dedicades a la música.
Les activitats
es faran a la planta baixa a l'entrada de l'escola, el pati i les tres aules de
segon de primària on estaran repartits vuit racons dedicats a la música.
Es faran
activitats amb les tres línies de 2° de primària, de cada classe es faran vuit grups,
els grups 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 després s'uniran els grups dels números de les
tres classes, fent així vuit grups d'uns quinze infants. Ja estan fets els
grups al passadís.
Jo estic amb la
Lourdes a l'entrada de l'escola, i em diu si em puc quedar sola, ja que ella ha
d'acompanyar als grups als racons.
El racó que
estic jo consisteix a mostrar uns instruments musicals a tot el grup que passa
pel racó. Tots els grups han respost bé amb el nom dels instruments les claus,
les maraques i el triangle, però la majoria dels grups, hi havia un instrument
que no sabien com es deia ni en català i tampoc en castellà (el cascavell o picarol).
Jo he adaptat el
joc a la conversa. Els faig preguntes obertes on expliquen perquè serveixen els
instruments, si els coneixen que expliquen, si han tocat algun d'ells, que
expliquen coses, situacions, el que més expliqui serà a qui taparé els ulls, li
donaré dues voltes per desorientar-lo i haurà de trobar d'on ve el soroll de
l'instrument que ha de trobar. Prèviament escoltaran els sorolls que fa cada
instrument i els hi faré una demostració de com anirà el joc.
Han passat els 8 grups i tots
volien tapar-se els ulls i buscar el soroll del instrument, una llàstima tots
els nens no s'han pogut tapar els ulls per falta de temps.
El que si que hem fet tots ha
estat dir el que sabíem de cada instrument i si en tenien i on l'utilitzaven i
qui els hi havia regalat o comprat, perquè, quan.
També hi havia infants que no
tenien cap instrument i han dit quin era l'instrument que més els hi agradava,
i per què.
He de dir que l'instrument que
més els hi agrada a la majoria són les maraques.
Han gaudit molt, han passat
les dues hores i mitja molt ràpid. Tots volien participar, i no volien deixar
de jugar. Estic molt contenta, tots han interaccionat molt amb mi, fins hi tot,
els infants que no havia tingut mai.
La sorpresa ha estat a l'hora
de marxar, era l'esbarjo i de camí cap a la sortida, sentia veuetes que em
deien adéu Marisa o adéu mestra, són tots molt agraïts, només necessiten una
mica d'atenció i els veus créixer.
Bé ara deixarem passar les
vacances de pasqua i el dia 20 d'abril i tornarem.
ADEUUUU
Marisa Salaet Ferrés
Estudiant de quart curs de la URV.







Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada