Primer de tot, vam iniciar la conversa amb diferents murals. Un dels temes treballats al mural va ser la tardor i els seus elements i personatges. Sabem que no està contextualitzat en el moment concret en el qual estem però la mestra no ens va proporcionar cap mural que tractés la primavera o el sant Jordi. Només teníem a l'abast la tardor o els oficis.
Cada infant tenia el seu torn per conversar, en què explicaven el que veien al mural o el que més els hi agradava o cridava l'atenció. A través d'aquesta activitat vam poder observar i analitzar el nivell de vocabulari estàndard del qual disposaven. En alguns casos, aquest era molt limitat i s'havia de treballar més profundament. D'altres casos, era molt ric i variat.
A banda, vam continuar treballant el conte "De què fa gust la lluna?" i aquest cop vam relacionar el gust de la lluna amb els gustos que més ens agradaven i les seves imatges. Un exemple podria ser:
- A mi m'agrada el gust de la llimona. Com creieu que és la llimona? Els infants la descriuen i posteriorment, mostren una imatge d'una llimona i veiem si hi ha congruència entre el que han exposat els infants i la imatge real.
Com a cloenda, vam tornar a cantar la cançó de la primavera per veure si la recordaven i vam observar que alguns infants sí recordaven parts de la cançó.
Marta Gimenez i Glòria Ripoll.
A banda, vam continuar treballant el conte "De què fa gust la lluna?" i aquest cop vam relacionar el gust de la lluna amb els gustos que més ens agradaven i les seves imatges. Un exemple podria ser:
- A mi m'agrada el gust de la llimona. Com creieu que és la llimona? Els infants la descriuen i posteriorment, mostren una imatge d'una llimona i veiem si hi ha congruència entre el que han exposat els infants i la imatge real.
Com a cloenda, vam tornar a cantar la cançó de la primavera per veure si la recordaven i vam observar que alguns infants sí recordaven parts de la cançó.
Marta Gimenez i Glòria Ripoll.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada