divendres, 7 d’abril del 2017

CUARTA SESSIÓ P4

Durant aquesta sessió, he utilitzat novament el recurs del conte, és cert que durant la primera sessió ja vam poder gaudir del conte: "Un món ple de colors", però com a desig d'un dels integrants del grup de poder portar el seu conte preferit, doncs vaig decidir acceptar la seva proposta.

Bé, el seu conte preferit era: "Peter Pan". En comptes de començar a llegir-lo vaig proposar a l'infant que l'expliqués ell als seus companys, i així ho vam fer. Mentre ell explicava allò que pensava que succeïa en el conte la resta d'infants escoltaven atentament i de tant en tant li feien preguntes. 

Seguidament els hi vaig llegir el conte, i a mesura que passaven les pàgines els hi anava fent preguntes, l'objectiu de l'activitat era fer participar a tots els infants i que ells m'expliquessin que observaven en cada imatge.

He observat que hi ha nens que s'expressen fàcilment, mostren interès i actitud en participar, tot i que no parlen gaire bé el català, però n'hi ha d'altres que per si sols no participen en l'activitat, has d'estar al seu damunt i fer preguntes contínuament. Hi ha nens que no tenen cap dificultat d'expressió, ni de llenguatge, simplement presenten una gran timidesa que els impedeix parlar.
 
Com diu Puig (2006) els contes poden ser uns bons instruments per fer que els infants assoleixin els continguts, valors, adquireixin més vocabulari i a més a més potenciar la imaginació i la creativitat. Partint d’aquesta afirmació, i tenint en compte la importància de treballar la llengua oral catalana amb l’alumnat nouvingut, i l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge hem llegit el conte.

Noelia Fernández Serrano

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada