SISENA SESSIÓ, ÚLTIMA ACTIVITAT (2° primària):
ENDEVINA L'ENDEVINALLA
Primera hora: grup 1
He començat,
recordant les normes que hauran de seguir a les converses, parlar en català, ja
que jo no els entenc en castellà.
L'altra norma
que s'ha de respectar als companys, el torn de paraula i el silenci.
Avui la mestra
els hi ha fet un recordatori d'un concurs sobre una noticia de Sant Jordi. Ella
m’ha explicat el que es volia que els infants fessin i m’ha deixat que jo ho
expliqui. Els hi he explicat que han de fer una notícia relacionada amb els personatges
de Sant Jordi, hi he explicat que no és necessari que la notícia sigui com el
conte, ha de ser diferent, els hi he donat idees de com fer-ho i ells ha
començat a imaginar i a dir el que posaran a la notícia i qui intervindria.
Després de la
conversa de la notícia, els hi he platejat el
joc de les endevinalles, per pensar, buscar dintre dels seus pensaments,
analitzar el que el company diu.
L’activitat va
anar així:
Es repartirà a
cada infant una endevinalla, sense la resposta.
Cada un llegirà
la seva endevinalla i els altres infants hauran d'endevinar quina endevinalla
és.
Tots estan molt
motivats, tots volen llegir la seva endevinalla per veure si els altres ho
encerten, encara que quan llegeixen l’endevinalla, llegeixen sil·labejant i els
altres no ho entenen i el que llegeix tampoc sap el que llegeix. Un cop
llegeixen l’endevinalla, jo la torno a llegir l’endevinalla i la gestualitzo
molt.
A l’hora
d'endevinar l’endevinalla quasi tots s’han posat a pensar que podia ser
l’endevinalla, només algun que ho deia sense pensar.
Dir que
l’activitat hauríem estat hores, ja que estaven molt engrescats i no volien
parar, se’ls ha fet molt curta l’hora de classe.
Segona hora: grup 2
Ja estan a la
classe el segon grup, hem fet el mateix que el grup 1.
He començat,
recordant les normes que hauran de seguir a les converses, parlar en català, ja
que jo no els entenc en castellà.
L'altra norma
que s'ha de respectar als companys, el torn de paraula i el silenci.
El segon grup també
s’ho ha passat molt bé, tots volien llegir la seva endevinalla i com l’altre
grup tots aixecaven la mà pe mirar d'encertar-la. La diferencia, ha estat, que
aquest grup no ha parat tant de compte amb el que deien les endevinalles i ho
deien més sense pensar-ho.
Tots volien
parlar i feien carasses si no els tocava a ells de dir la seva endevinalla, com
l’altre grup sil·labejaven les endevinalles i no entenien el que deia l’endevinalla
i els he ajudat jo com al grup 1. He de dir que com l’altre grup s’haguessin passat
hores amb el joc.
Arriba el grup
1, ja està la classe tota junta, ja han
passat les dues hores i és hora de marxar cap a casa i ells cap a l’esbarjo.
Els he dut una caixa de galetes i uns sucs per ha que s’ho mengin al pati, ens
hem fet unes fotos de comiat i no em volien deixar marxar, tota l’estona
demanant el perquè, pel qual ja no vindre més, tots abraçats sobre meu, quina
pena que em fa deixa'ls, he estat molt a gust, així els ho he dit, que si fos
per mi, estaria cada dia amb ells.
Voldria remarcar
que me sentit com una mestra més dintre de l’escola, tots tant professors com
alumnes m’han tractat molt bé amb molt de respecte, el qual ha fet que tot el
que he après tant amb la mestra com el que m’han pogut ensenyar els alumnes ho
he interioritzat més.
Marxo amb un
molt bon record de l’escola Marià Fortuny de Reus.
Adéu i moltes
gràcies
Marisa Salaet Ferrés
Estudiant de quart curs de la URV.








Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada