dijous, 20 d’abril del 2017

SISENA   SESSIÓ,  ÚLTIMA ACTIVITAT (2° primària):

ENDEVINA  L'ENDEVINALLA

Primera hora: grup 1
He començat, recordant les normes que hauran de seguir a les converses, parlar en català, ja que jo no els entenc en castellà.
L'altra norma que s'ha de respectar als companys, el torn de paraula i el silenci.
Avui la mestra els hi ha fet un recordatori d'un concurs sobre una noticia de Sant Jordi. Ella m’ha explicat el que es volia que els infants fessin i m’ha deixat que jo ho expliqui. Els hi he explicat que han de fer una notícia relacionada amb els personatges de Sant Jordi, hi he explicat que no és necessari que la notícia sigui com el conte, ha de ser diferent, els hi he donat idees de com fer-ho i ells ha començat a imaginar i a dir el que posaran a la notícia i qui intervindria.
Després de la conversa de la notícia, els hi he platejat el  joc de les endevinalles, per pensar, buscar dintre dels seus pensaments, analitzar el que el company diu.
L’activitat va anar així:

Es repartirà a cada infant una endevinalla, sense la resposta. 


Cada un llegirà la seva endevinalla i els altres infants hauran d'endevinar quina endevinalla és.



Tots estan molt motivats, tots volen llegir la seva endevinalla per veure si els altres ho encerten, encara que quan llegeixen l’endevinalla, llegeixen sil·labejant i els altres no ho entenen i el que llegeix tampoc sap el que llegeix. Un cop llegeixen l’endevinalla, jo la torno a llegir l’endevinalla i la gestualitzo molt.
A l’hora d'endevinar l’endevinalla quasi tots s’han posat a pensar que podia ser l’endevinalla, només algun que ho deia sense pensar.



Dir que l’activitat hauríem estat hores, ja que estaven molt engrescats i no volien parar, se’ls ha fet molt curta l’hora de classe.



Segona hora: grup 2
Ja estan a la classe el segon grup, hem fet el mateix que el grup 1.
He començat, recordant les normes que hauran de seguir a les converses, parlar en català, ja que jo no els entenc en castellà.
L'altra norma que s'ha de respectar als companys, el torn de paraula i el silenci.
El segon grup també s’ho ha passat molt bé, tots volien llegir la seva endevinalla i com l’altre grup tots aixecaven la mà pe mirar d'encertar-la. La diferencia, ha estat, que aquest grup no ha parat tant de compte amb el que deien les endevinalles i ho deien més sense pensar-ho.
Tots volien parlar i feien carasses si no els tocava a ells de dir la seva endevinalla, com l’altre grup sil·labejaven les endevinalles i no entenien el que deia l’endevinalla i els he ajudat jo com al grup 1. He de dir que com l’altre grup s’haguessin passat hores amb el joc.



Arriba el grup 1, ja està la classe tota junta, ja han  passat les dues hores i és hora de marxar cap a casa i ells cap a l’esbarjo. Els he dut una caixa de galetes i uns sucs per ha que s’ho mengin al pati, ens hem fet unes fotos de comiat i no em volien deixar marxar, tota l’estona demanant el perquè, pel qual ja no vindre més, tots abraçats sobre meu, quina pena que em fa deixa'ls, he estat molt a gust, així els ho he dit, que si fos per mi, estaria cada dia amb ells.  















Voldria remarcar que me sentit com una mestra més dintre de l’escola, tots tant professors com alumnes m’han tractat molt bé amb molt de respecte, el qual ha fet que tot el que he après tant amb la mestra com el que m’han pogut ensenyar els alumnes ho he interioritzat més.

Marxo amb un molt bon record de l’escola Marià Fortuny de Reus.

Adéu i moltes gràcies

Marisa Salaet Ferrés
Estudiant de quart curs de la URV.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada