En
aquesta sessió hem començat preguntant en quin idioma parlen a casa i amb els
amics, i ens hem interessat d'on provenen, ja que teníem nens i nenes que no
havien vingut a sessions anteriors. D'aquesta manera, podem conèixer el grau de
parla de Català que tenen cadascun d’ells.
El
primer que hem fet ha estat preguntar per a què serveixen els poemes i que hi
trobem. Algunes de les reflexions han estat:
“Per expressar sentiments”
“Hi trobem
paraules i frases”
Per
contextualitzar-ho, dos infants han llegit dos textos, per deduir si eren poemes
o no. Han posat exemples de metàfores, comparacions i rimes. Així, hem observat
que sabien què era un poema i els elements que pot contenir.
Tot
seguit, els hem deixat a l’abast targetes en que hi havia: vuit paraules, sis
rimes, sis metàfores i sis comparacions. S’han format dos grups i cadascun ha
agafa la meitat de cada grup de targetes.
Han
hagut d’ordenar les targetes en paraules, rimes, metàfores i comparacions
(sense veure el revers) i, després, han anat llegint totes les targetes mentre deien
què comprenien i que significava el que havien llegit. En el cas de les
paraules hem preguntat on es poden trobar. Per exemple:
PILOTA – “al Decathlon”, “al camp de futbol”
CORDÓ – “sabateria”, “merceria”
Per
finalitzar, els grups s’han intercanviat i s’han quedat amb les targetes de l’altre.
Amb el suport d’un paper, han hagut de posar-se d’acord per combinar totes les
targetes (metàfores, combinacions, paraules i rimes), afegint en el cas que fos
necessari connectors, paraules, etc., per formar un poema.
Després d'escriure el poema que havien creat en un full, els hi hem donat una fitxa com la que es mostra a continuació, perquè el poema quedés ven presentat.
Aquest ha estat el resultat:
L’han
hagut de llegir en veu alta davant dels companys i, entre tots, els hi hem
posat un títol als dos poemes.
Clàudia Vilanova
Marina Rofes
Estudiants de quart curs
de la URV


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada