dijous, 30 de març del 2017

CINQUENA SESSIÓ [4t primària]: Treballem vocabulari

La cinquena sessió ha estat plantejada a partir de dues activitats.  
Primerament, ens hem presentat, ja que en cada sessió no tenim els mateixos infants, i d'aquesta manera, ens apropem una mica al context lingüístic que tenen tant a l'escola, a casa i al carrer.  


  1. Lprimera activitat consistia en què, l'infant, extreia d'una bossa, una imatge d'un objecte o cosa. L'infant havia de descriure-la de la millor manera possible, per a que els seus companys la poguessin endevinar. L'infant no podia dir ni el nom de l'objecte o cosa, ni la paraula que hi havia escrita, per a fer-ho més dificultós, i hagués de buscar un altre vocabulari per a definir-ho.  

  1. Lsegona activitat, ha consistit, primerament, en ordenar una història que s'havia desordenat. Un cop que els infants l'havien ordenat, llegit i reflexionat, a partir d'expressar oralment el que havien comprés del text que havien llegit, ens hem assegut a les taules per parlar sobre:  
  • Què és més important, l'exterior o l'interior d'una persona?  
  • Valores més positivament la personalitat o la bellesa?  
  • Posar exemples que passen a l'aula (quan arriba un infant nou a classe, quan hi ha una discussió o, fins i tot, amb quin grup d'amics vas i per què?) 



Finalment, els infants han escrit què valoren més ells d'una persona. Un d'ells ha valorat que fos simpàtic i lleig. Tanmateix, ens han confessat que, en les seves vides, no posen en pràctica el conèixer primer a la persona i desprès jutjar si és "bona" o "dolenta", sinó que l'aparença física, per a ells, és el que ho determinarà primer.  


Clàudia Vilanova 
Marina Rofes  
Estudiants de quart curs de la URV

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada