La cinquena sessió ha estat plantejada a partir de dues activitats.
Primerament, ens hem presentat, ja que en cada sessió no tenim els mateixos infants, i d'aquesta manera, ens apropem una mica al context lingüístic que tenen tant a l'escola, a casa i al carrer.
- La primera activitat consistia en què, l'infant, extreia d'una bossa, una imatge d'un objecte o cosa. L'infant havia de descriure-la de la millor manera possible, per a que els seus companys la poguessin endevinar. L'infant no podia dir ni el nom de l'objecte o cosa, ni la paraula que hi havia escrita, per a fer-ho més dificultós, i hagués de buscar un altre vocabulari per a definir-ho.
- La segona activitat, ha consistit, primerament, en ordenar una història que s'havia desordenat. Un cop que els infants l'havien ordenat, llegit i reflexionat, a partir d'expressar oralment el que havien comprés del text que havien llegit, ens hem assegut a les taules per parlar sobre:
- Què és més important, l'exterior o l'interior d'una persona?
- Valores més positivament la personalitat o la bellesa?
- Posar exemples que passen a l'aula (quan arriba un infant nou a classe, quan hi ha una discussió o, fins i tot, amb quin grup d'amics vas i per què?)
Finalment, els infants han escrit què valoren més ells d'una persona. Un d'ells ha valorat que fos simpàtic i lleig. Tanmateix, ens han confessat que, en les seves vides, no posen en pràctica el conèixer primer a la persona i desprès jutjar si és "bona" o "dolenta", sinó que l'aparença física, per a ells, és el que ho determinarà primer.
Clàudia Vilanova
Marina Rofes
Estudiants de quart curs de la URV


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada