Per començar la sessió, hem realitzat la dinàmica de la teranyina, que consta en tirar-nos un cadell de llana i respondre preguntes com: el propi nom, on visc i d'on és la meva família, quants anys tinc i si tinc germans. Ja que no tenim els mateixos nens i nenes que la sessió anteriors, hem hagut de repetir aquesta dinàmica per trencar el gel i coneixents. Per aquesta sessió hem preparat dues activitats:
| Joc de les etiquetes i les paraules prohibides |
En la primera activitat, hem treballat la descripció i l'expressió oral, a partir d'un joc que consistia en agafar d'una bossa, una fotografia. Els infants havien de descriure-la però tenint en compte que no podien dir la paraula prohibida. Aquesta paraula era una dificultat afegida, per què les descripcions fossin més difícil, i els infants es veiessin obligats a buscar sinònims o altres paraules semblants.
| Faula: El ratolí de camp i el ratolí de ciutat. Font:
|
Seguidament, hem portat a terme una lectura d'una història que s'havia desordenat, i estava dividida en quatre parts. Hem donat un paràgraf a cada nen/a, i primer l'han llegit en veu alta. Tot seguit, han negociat i s'han posat d'acord per veure quin era l'ordre del conte, i han tornat a llegir-ho com ells han cregut que estava correcte. En aquesta segona lectura, s'han adonat que hi havia errors en la coherència i concordança del text, per la qual cosa han tornat a reorganitzar-lo, i s'han adonat quina part no estava ben col·locada. Finalment, han lligat la història correctament, i hem preguntat que han entès del text que havien llegit, i que ens expliquessin la història ells mateixos.
Marina Rofes
Clàudia Vilanova
Estudiants de quart any de la URV
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada