En aquesta quarta sessió hem treballat l'àlbum il·lustrat: "La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap".

Primer hem anat ensenyant i passat les pàgines del conte sense dir res, mirant les imatges i, tot seguit, hem anat pàgina per pàgina descrivint el què veien i la interpretació que en treien de cadascuna de les imatges. Nosaltres, per complementar la interpretació, anàvem fent preguntes obertes que els fessin reflexionar; com per exemple:
- Què penseu que li hagués passat a la talpeta si l'excrement del cavall li hagués caigut al cap?
- Us agradaria que us acusessin d'una cosa que no heu fet? Com reaccionaríeu?
- Què haguéssiu fet vosaltres si us haguessin fet això al cap?
Quan hem acabat de descriure totes les il·lustracions, els hem preguntat què havien entès i com ho aplicarien a la vida real, és a dir, extreure la moralitat del conte. D'ells mateixos han sortit diverses reflexions:
_________________________________________________________________________________
Està mal fer això, perquè quan ens peguen, no hem de pegar a aquella persona, sinó dir-ho amb algú més gran perquè ens ajudi, i parlar del que ha passat.
_________________________________________________________________________________
Pot passar què, quan siguem grans i busquem feina, no podrem demanar-li treball a una persona, perquè de petits ens pegàvem.
_________________________________________________________________________________
La Talpeta va fer malament, perquè va anar acusant a tothom, quan el correcte és preguntar i buscar qui li va fer allò per a parlar, perquè pot ser que el gos ho haguera fet sense donar-se'n compte.
_________________________________________________________________________________
Una segona activitat que hem realitzat per a finalitzar aquesta sessió, ha consistit a agafar un full i escriure dues paraules. Després, aquell full ha passat al company/a del costat (seguint les agulles del rellotge). La següent persona, havia d'escriure una frase/oració amb cadascuna de les paraules que el/la seu/seva company/a havia escrit. I, finalment, l'última persona que rebia el full, on hi havia les dues paraules i les dues oracions, havien d'explicar una història verbalment que inclogués les dues frases fetes pels seus/seves companys/es.
Hem pogut observar una millora en el procés d'un nen, el qual vam tenir a la sessió anterior. Aquest alumne ho deia tot en castellà, i quan s'atrevia amb el català deia que no sabia com dir-ho i deixava de verbalitzar. Avui, l'hem tornat a tenir, i hem detectat que sense dir-li res, de tant en tant deia frases en català.
Clàudia Vilanova
Marina Rofes
Estudiants de quart curs de la URV.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada