dimarts, 28 de març del 2017

QUARTA SESSIÓ [4t primària]: Àlbums il·lustrats.

En aquesta quarta sessió hem treballat l'àlbum il·lustrat"La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap".  
Resultat d'imatges de la talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap pdf

Primer hem anat ensenyant i passat les pàgines del conte sense dir res, mirant les imatges i, tot seguit, hem anat pàgina per pàgina descrivint el què veien i la interpretació que en treien de cadascuna de les imatges. Nosaltres, per complementar la interpretació, anàvem fent preguntes obertes que els fessin reflexionar; com per exemple: 

  • Què penseu que li hagués passat a la talpeta si l'excrement del cavall li hagués caigut al cap? 
  • Us agradaria que us acusessin d'una cosa que no heu fet? Com reaccionaríeu? 
  • Què haguéssiu fet vosaltres si us haguessin fet això al cap? 


Quan hem acabat de descriure totes les il·lustracions, els hem preguntat què havien entès i com ho aplicarien a la vida real, és a dir, extreure la moralitat del conte. D'ells mateixos han sortit diverses reflexions: 
_________________________________________________________________________________ 

Està mal fer això, perquè quan ens peguen, no hem de pegar a aquella persona, sinó dir-ho amb algú més gran perquè ens ajudi, i parlar del que ha passat. 
_________________________________________________________________________________ 

Pot passar què, quan siguem grans i busquem feina, no podrem demanar-li treball a una persona, perquè de petits ens pegàvem 
_________________________________________________________________________________ 

La Talpeta va fer malament, perquè  va anar acusant a tothom, quan el correcte és preguntar i buscar qui li va fer allò per a parlar, perquè pot ser que el gos ho haguera fet sense donar-se'n compte. 
_________________________________________________________________________________ 

Una segona activitat que hem realitzat per a finalitzar aquesta sessió, ha consistit a agafar un full escriure dues paraules. Després, aquell full ha passat al company/a del costat (seguint les agulles del rellotge). La següent persona, havia d'escriure una frase/oració amb cadascuna de les paraules que el/la seu/seva company/a havia escrit. I, finalment, l'última persona que rebia el full, on hi havia les dues paraules i les dues oracions, havien d'explicar una història verbalment que inclogués les dues frases fetes pels seus/seves companys/es.  



Hem pogut observar una millora en el procés d'un nen, el qual vam tenir a la sessió anterior. Aquest alumne ho deia tot ecastellà, i quan s'atrevia amb el català deia que no sabia com dir-ho i deixava de verbalitzar. Avui, l'hem tornat a tenir, i hem detectat que sense dir-li res, de tant en tant deia frases en català. 

Clàudia Vilanova 
Marina Rofes  
Estudiants de quart curs de la URV.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada