dijous, 16 de març del 2017

TERCERA SESSIÓ  (2º primària):

Acotem la lectura per anar al concurs literari d'aquesta tarda.
Avui he arribat, ja tenia clar el que faríem a la sessió.
_Bon dia nens.
_Bon dia Marisaaaaa
_Et quedaràs les dues hores?(entre abraçades i petons)
Que bonic i quina il·lusió em fa i que bé que em sento, en veure l’afecte mostrat.
Marxa el segon grup i ens quedem el primer  grup, Lourdes, la mestra i jo.

Primera hora: grup 1
Lourdes em recorda el que hem de fer, ja que aquesta tarda és el concurs literari. Comencem com la setmana passada amb les lectures que repassen des de fa dies per adquirir més destresa en llegir.
Els hi torno a recorda les només que hauran de seguir a les converses, parlar en català, ja que jo no els entenc en castellà, perquè no l'entenc.
L'altra norma que s'ha de respectar als companys, el torn de paraula i el silenci.
Els expliquem que avui farem lectura en veu alta, però primer la llegirem en veu baixa.


Avui estan més inquiets perquè saben que aquesta tarda ho han de fer bé, això els posa nerviosos. Fem la lectura, avui millor que la setmana passada, tots llegeixen un paràgraf. Acabem més aviat i proposem als nens/es una activitat:
EL CODI SECRET

S’explica l’activitat als nens/es.
El joc són cartes amb imatges d'animals i objectes, el missatge es farà a partir de la primera lletra que comença la imatge.

                                           













Fem grups de 4 infants  i un d'ells farà una frase amb les imatges i els altres tres infants hauran d'esbrinar quin missatge hi ha darrere.





                                                     


Després ho faran a l’inrevés, primer posaran la frase i després posaran les imatges.

He deixat clar que no hi ha cap competició i que el que es valorarà que posin la frase correctament.
S’ho han passat molt bé i tots ho han fet correctament sense discussions i cedint el torn, parlant i escrivint en català, tots estaven més mentalitzats de les normes establertes a la sessió. Volia preguntar perquè havien posat els missatges, però no m’ha donat temps.
En l’acabar la sessió tots han preguntat si tornaré la setmana que ve, es nota que s’ho estan passant bé aprenent.  

Segona  hora: grup 2
El segon grup hem fet el mateix que al primer grup.
Primer repassem les lectures, i després fem el joc. Igual que l’altre grup s’ho han passat molt bé aprenent.
He de puntualitzar, que aquest grup li he costat més fer les frases i han tingut alguna errada, els he rectificat explicant-los-hi com fer-ho correctament, tenen un altre ritme d'aprenentatge.



Tampoc no hem tingut temps de preguntar el perquè de les frases, però, el més important que tots han parlat, llegit, escrit i jugat en català i encara el més important après.
Un altre fet nou, he conegut un nen nou, es diu Àngel,és un amor de nen, molt carinyos, que té un retràs cognitiu, Lourdes, la mestra, me'l presenta, per parlar, pica les síl·labes amb els dits al palmell de la mà.
Li he ensenyat el meu nom i ell m’ha ensenyat el seu.
Em sento satisfeta  i contenta i amb ganes de què passi la setmana per tornar-hi.
M’acomiado de tota la classe, ells van l’esbarjo i jo torno a Tarragona.
Adéu fins a la setmana que ve. 
Marisa Salaet Ferrés

Estudiant de quart curs de la URV.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada