Primera hora: grup 1
Avui venia amb
activitats preparades per les sessions, però la mestra m'ha demanat que per a
ella seria més productiu treballar unes lectures que ella té. La finalitat és
triar quins nens/es es presentaran al concurs.
Arribo a l'aula
Bon dia, nens/es
_Tots criden
Marisa, Marisa, Marisa...
_Que avui et
quedes amb tots?
_Que farem avui?...
Els recordo, les
normes que hauran de seguir a les converses, parlar en català, ja que jo no els
entenc en castellà perquè no l'entenc. L'altra norma que s'ha de respectar als
companys, el torn de paraula i el silenci.
Els expliquem
que avui farem lectura en veu alta, però primer la llegirem en veu baixa i
anirem senyalant els punts en dues ratlletes i comes en una ratlleta, les
preguntes en vermell i les exclamacions en blau i assenyalen les paraules que
no entenen per després comentar-les (així treballen les lectures a l'aula).
Una vegada feta
la lectura en veu baixa, comencem, tots llegeixen un paràgraf de la lectura.
Necessiten
reforçar molt la lectura dintre de l'escola i fora de l'escola.
Uns s'inventen
paraules a l'hora de llegir, els altres s'encallen en les paraules, altres es
mengen paraules, d'altres quasi no se'ls hi sent la veu o pareixen robots
llegint. Només en destaquen dos o tres dels 12 del grup.
En acabar la
lectura, hem fet conversa de com s'ha de llegir la lectura, els descans de les
comes i dels punts; l'entonació de les exclamacions i de les preguntes; i per
últim les paraules que no han entès.
Segona hora: grup 2
L’inici de la
sessió ens coneixem, ens posem en rotllana la mestra del grup i jo.
Els dic que hi
ha alguna norma que hauran de seguir a les converses, parlar en català, ja que
jo no els entenc en castellà perquè no l’entenc. L’altra norma que s’ha de
respectar als companys, el torn de paraula i el silenci.
En aquest grup
tenen més manca de fluïdesa en la lectura i parlen menys el català (l’entenent
tots però no el parlen).
Hem treballat el
mateix que al grup 1, seguim la mateixa dinàmica.
La mestra m’ha
preguntat que quins nens/es crec que es poden presentar al concurs, jo li he
dit els que em semblava que eren els adients, hem coincidit amb els mateixos
nens, fins hi tot en un dels nens que llegeix molt bé però té el problema que
les [ r ] les fa [ d ], sent així per a ell una puja d'autoestima.
Ha anat molt bé
els nens/es han estat molt correctes i participatius. Volien fer més
activitats, estaven molt motivats i han preguntat si tornaria la setmana que ve,
tot seguit m’han regalat dibuixos, que els enganxaré a la carpeta perquè els
vegin cada cop que hi vagi.
Hem quedat per
la setmana vinent que és el concurs de lectura.
Adéu fins a la setmana
que ve.
Marisa Salaet Ferrés
Estudiant de quart curs de la URV.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada