dijous, 9 de març del 2017

SEGONA SESSIÓ (2º primària): Ens preparem pel concurs literari.

Primera hora: grup 1
Avui venia amb activitats preparades per les sessions, però la mestra m'ha demanat que per a ella seria més productiu treballar unes lectures que ella té. La finalitat és triar quins nens/es es presentaran al concurs.
Arribo a l'aula
Bon dia, nens/es

_Tots criden Marisa, Marisa, Marisa...
_Que avui et quedes amb tots?
_Que farem avui?...

Els recordo, les normes que hauran de seguir a les converses, parlar en català, ja que jo no els entenc en castellà perquè no l'entenc. L'altra norma que s'ha de respectar als companys, el torn de paraula i el silenci.
Els expliquem que avui farem lectura en veu alta, però primer la llegirem en veu baixa i anirem senyalant els punts en dues ratlletes i comes en una ratlleta, les preguntes en vermell i les exclamacions en blau i assenyalen les paraules que no entenen per després comentar-les (així treballen les lectures a l'aula).
Una vegada feta la lectura en veu baixa, comencem, tots llegeixen un paràgraf de la lectura.
Necessiten reforçar molt la lectura dintre de l'escola i fora de l'escola.
Uns s'inventen paraules a l'hora de llegir, els altres s'encallen en les paraules, altres es mengen paraules, d'altres quasi no se'ls hi sent la veu o pareixen robots llegint. Només en destaquen dos o tres dels 12 del grup.
En acabar la lectura, hem fet conversa de com s'ha de llegir la lectura, els descans de les comes i dels punts; l'entonació de les exclamacions i de les preguntes; i per últim les paraules que no han entès.

Segona  hora: grup 2

L’inici de la sessió ens coneixem, ens posem en rotllana la mestra del grup i jo.
Els dic que hi ha alguna norma que hauran de seguir a les converses, parlar en català, ja que jo no els entenc en castellà perquè no l’entenc. L’altra norma que s’ha de respectar als companys, el torn de paraula i el silenci. 

En aquest grup tenen més manca de fluïdesa en la lectura i parlen menys el català (l’entenent tots però no el parlen).
Hem treballat el mateix que al grup 1, seguim la mateixa dinàmica.
La mestra m’ha preguntat que quins nens/es crec que es poden presentar al concurs, jo li he dit els que em semblava que eren els adients, hem coincidit amb els mateixos nens, fins hi tot en un dels nens que llegeix molt bé però té el problema que les [ r ] les fa [ d ], sent així per a ell una puja d'autoestima.
  
Ha anat molt bé els nens/es han estat molt correctes i participatius. Volien fer més activitats, estaven molt motivats i han preguntat si tornaria la setmana que ve, tot seguit m’han regalat dibuixos, que els enganxaré a la carpeta perquè els vegin cada cop que hi vagi.
Hem quedat per la setmana vinent que és el concurs de lectura.
Adéu fins a la setmana que ve.  

Marisa Salaet Ferrés

Estudiant de quart curs de la URV.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada