En aquesta
segona sessió vam tornar a tenir dos nens/es per classe però eren uns altres.
Aquest cop les professores ens van explicar que volien que donessim suport als
alumnes per a què poguessin superar l’examen de competències bàsiques, de
manera que hem de posar als nens/es a que escriguin redaccions.
Les professores
ens van donar les pautes que havíem de seguir de correcció i els temes que els
alumnes havien d’escriure en les seves redaccions. Com que eren uns
altres nens/es ens vam haver de tornar a presentar, però aquesta vegada no ho vam fer
amb la dinàmica de la teranyina sinó que simplement ens vam presentar nosaltres amb ells/es, i
ells/es amb nosaltres i els vam explicar que farien una redacció i el tema
sobre el qual havien d’escriure.
El tema que
tocava treballar era el de l’esport, així que abans que comencessin a escriure,
els vam preguntar si feien deport, o si els agradava algun. Aquesta conversa
prèvia els va servir per posar-los en situació i a tenir una idea més
estructurada del que se’ls demanava. A més, vam fer èmfasi en què no importava
si el que expliquessin era real o mentida, que el que valorem és que sigui
coherent.
Mentre els
nens/es escrivien podíem observar com molts d’ells anaven contant les paraules
que anaven escrivint, ja que els costava tenir fluïdesa per escriure.
Quan van acabar
les redaccions i les vam corregir ens vam adonar que tenien moltes mancances
alhora de tenir coherència en la redacció, ja que parlaven d’una cosa, s’anaven
a una altra i després tornaven a la primera, a més hi havia lectures que no les
podíem comprendre, ja que la lletra que feien no era molt llegible.
Als nens/es els
vam remarcar algunes pautes que havien de seguir per fer les redaccions i els
vam donar alguns trucs que els ajudessin alhora d’evitar les faltes, ja que una
altra observació que vam poder apreciar van ser les mancances de seguir les
normes ortogràfiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada