diumenge, 19 de març del 2017

Primera sessió (6è de primària)

Avui L’Erica i jo comencem les nostres practiques de voluntariat a l’escola Marià Fortuny amb alumnes de 6è.
El cicle de 6è té 3 línies i nosaltres donarem suport a dos alumnes de cada classe, és a dir, el nostre grup d’alumnes  te un total de 6.
La primera activitat que vam realitzar amb els infants va ser la de la teranyina, per tal de presentar-nos. Per començar l’activitat una de nosaltres va agafar una punta de la llana i va començar a dir el seu nom, d’on venim i el que esperem d’aquestes 10 sessions que realitzaríem amb ells, seguidament va llençar la llana a un dels nens per a que es presentés i així ho vam anar fent tots fins formar entre tots una gran teranyina.

Quan la teranyina va estar llesta, vam remarcar molt que tots ens havíem d’escoltar i que totes les opinions que tots donéssim eren vàlides, perquè en aquesta primera activitat vam trobar que hi havia bastant timidesa en el grup.

La segona activitat que vam realitzar per tal d’esbrinar el nivell que teníem de la llengua al grup va ser demanar-los que ens expliquessin de manera oral el que havien fet el cap de setmana. Tot el grup en general tenien mancances alhora donar detalls i fer bon ús d’indicadors de canvis de temps i lloc, aspectes que segons Owens, R. (2004). Es van assolint a partir dels 9 anys.

La tercera activitat que vam realitzar va ser amb suport d’imatges, ja que la mestra ens va proporcionar una capsa plena d’imatges i lletres; cada nen/a va descriure allò que apareix a la carta sense dir el què és, i la resta d'alumnes havien d'endevinar el seu contingut però molts ja coneixien les cartes i les imatges, i per tant, els hi va resultar més fàcil d'endevinar, és per això que vam voler fer una activitat de més nivell i vam proposar als infants agafessin entre 5/6 imatges per a què formessin una petita historia, aquesta historia l’havien de verbalitzar davant tot el grup.
En aquesta última activitat vam poder observar seguint la taula de Etersen, D., Gillam, S. & Gillam, R. (2008) que tots els nens/es només incloïen un personatge i se’n referien amb la utilització de pronoms, és a dir, no els posaven noms, a més, tampoc els atorgaven pensaments ni sentiments, pel que fa a l’escenari molts d’ells no feien al·lusió a cap lloc específic o general, i per últim pel que fa a la resolució dels possibles conflictes els costava fer-ho amb coherència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada