Primer de tot, la tutora ens va
proporcionar tot un ventall de materials per treballar la discriminació de
vocals. Amb un ordre en concret els i ensenyàvem diferents imatges, les
relacionàvem amb les vocals amb l'objectiu de discriminar correctament totes
les vocals i adquirir la seva consciència fonològica.
Partint d'aquest punt, els hi
van demanar que escriguessin les vocals que estàvem treballant, com per exemple
es treballa la A i havien d'escriure l'A sense suport visual. D'aquesta manera
podíem determinar si els infants tenien adquirit l'ensenyament de la
lectoescriptura de les vocals.
Tots junts, vam iniciar un joc que consistia a
agafar una imatge de les diverses que hi havia col·locades a terra, i se'ls
demana que diguessin la vocal que hi havia a la imatge.
Tot seguit, vam canviar de joc
per dinamitzar la sessió. Els i ensenyàvem imatges que estaven
relacionades amb les cançons, les cantàvem tots junts i després descrivíem cada
imatge. Van mostrar molt d'entusiasme i motivació davant d'aquesta activitat,
ja que les cançons són un recurs molt potent per treballar a la classe.Com a reflexió final, cal dir que notem una millora positiva en tots els infants, sobretot en el cas concret de la nena que no parlava, perquè durant aquesta sessió ha mostrat molt més d'interès a parlar davant dels seus companys/es i amb les mestres.
Marta Giménez i Gloria Ripoll.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada